۷ شهریور ۱۳۸۵، ۱۳:۵۳

بررسي عملكرد سازمان بورس اوراق بهادار (2)

شاخص بورس نمره مديريتي مديران بورس نيست

شاخص بورس نمره مديريتي مديران بورس نيست

يكي از بزرگ‌ترين اشتباهات ما در بورس اين است كه شاخص را نمره مديريتي خود بدانيم.

كارگزار بانك كشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصاري مهر گفت: بعضي مواقع مديران بورس در بهترين شرايط بودند ولي شاخص ها منفي بود و در واقع شاخص نمره مديريتي و عملكرد مديران بورس نيست .

حسين خرازي گفت :واقعيت اين است كه سازمان بورس يك سازمان جديد و نوپا است و وظيفه نظارت و كنترل بورس را بر عهده دارد و وضع آيين نامه ها، دستورالعمل هاي اجرايي، نظارت بر نهادهاي مالي مرتبط با بورس و... را انجام مي دهد.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه شركت سهامي بورس هنوز تشكيل نشده است وظايف اجرايي شركت بورس را نيز سازمان بورس انجام مي دهد و هنوز براي قضاوت زود است و اگر بخواهيم بسنجيم به زمان بيشتري نياز داريم و حداقل بايد يكسال عملكرد سازمان بورس را بطور مجزا ببينيم تا بتوانيم در مورد ان قضاوت كرده و بررسي كنيم كه آيا سازمان بورس در جهت كنترل فساد، شفاف سازي ،نظارت بر نهاد هاي مالي و... موفق بوده است يا خير؟

خرازي گفت: در مورد سازمان بورس تجربه اي از گذشته وجود ندارد و با توجه به اينكه اكنون سازمان كار اجرايي نيز انجام ميدهد نمي تواند بطور صحيح قضاوت كرد. وي خاطر نشان كرد: در مورد تشكيل شركت سهامي بورس، سازمان بورس خوب عمل كرده است و اگر پيگيري جدي سازمان نبود شركت بورس هنوز در شرايط ابتدايي بود.

وي ادامه داد: سازمان بورس علاقه اي به كار اجرايي ندارد و وظيفه اين سازمان نيز نظارت است. خرازي در پاسخ به اين سوال كه در حوزه شفاف سازي اطلاعات آيا عملكرد سازمان بورس مطلوب بوده يا خير؟ گفت: در مورد شفاف سازي اطلاعات و اطلاعات و گزارشات خواسته شده از شركت ها بايد آمار گرفت و مقايسه كرد كه نسبت به گذشته چه تغيير داشته و مهمترين نكته كيفيت اطلاعات است و بايد در اين بررسي ضريبي به كيفيت اطلاعات نيز داد.

کد خبر 373157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha